sunnuntai 18. elokuuta 2013

Synnytyssairaalassa

17-18.8.2013

Olin harjoittelijana sairaalan synnytysosastolla. Työasuina olivat vanhanaikaiset essut hilkkoineen. Hoidin pieniä vastasyntyneitä ja taisin toimia myös kätilön avustajana. Olin myös itse raskaana. Mahaan sattui ja sitä kouristeli. Olin siis yhtäaikaa sekä töissä että synnyttämässä.

Samalle osastolle tuli eräs miesasiakkaani, joka kertoi, että hänkin on puolisonsa kanssa saamassa lasta. Olin yllättynyt, sillä en tiennyt, että kyseisellä miehellä oli puoliso. Olin kuitenkin ilonen ja innoissani siitä, että saisin lapsen samaan aikaan kuin tuo tuttavakin.

- - - - - - -

Voisin vaikka veikata, että synnytysuneen vaikutti vahvasti yöllinen vatsakipuni, sillä lauantaina ja sunnuntaina kärsin kipeistä vatsankouristeluista. Mutta miksi juuri tuo asiakas tuli uneeni, sitä en tiedä. Hän onkin yksi niistä harvoista asiakkaista, joka ei ollut vielä seikkailut unessani.


Ei kommentteja: